www.udruzenjeknjizarasrbije.org.rs

Bologna 2017.

Big Buyer 2017

Uspešan kao nikad do sad!

Na ovogodišnjem sajmu Big Buyer, više od 280 italijanskih i svetskih kompanija predstavilo je novitete za predstojeću sezonu. Oko 7000 registrovanih posetilaca prošetalo je halama sajma, a na prepunim štandovima održani su i mnogobrojni sastanci i pregovori. Posetioce su dodatno zainteresovale i kreativne radionice, kao i predavanja koja su pokrila sve aktuelne teme u branši.


Sajam Big Buyer održan je od 22. do 24. novembra 2017. godine u sajamskom kompleksu u Bolonji. Sajam je još jednom oduševio posetioce, ali i prevazišao sva očekivanja. I ove godine organizator sajma bila je italijanska kompanija Epieffe, a 22. izdanje ovog B2B događaja pokazalo se kao jedan od vodećih evropskih događaja u branši kancelarijskog materijala, pisaćeg pribora i kreativnog sektora, na kome su svi izlagači i posetioci uživali u plodnim danima rada, upoznavanja sa potencijalnim saradnicima i mnogobrojnim sastancima.

“Veoma smo zahvalni svim proizvođačima i distributerima koji su izabrali da izlažu na našem sajmu. Oni su zaslužni za uspeh ovogodišnjeg Big Buyer-a. Obzirom na rezultate i pozitivne kritike, odmah nakon završetka sajma, počeli smo sa pripremama za narednu godinu. Još jednom ciljamo na internacionalan i profesionalan događaja na kome će kompanije pokazati svu svoju kreativnost i inovativnost” - rekla je Marijela Nasi Fajfer, osnivač sajma Big Buyer.

Fenomenalna atmosfera i zadovoljni posetioci

Atmosfera na sajmu je bila više nego pozitivna - prepuni paviljoni i štandovi, dobra energija i optimizam!

“Ovo je rezultat poboljšanog izložbenog prostora koji je protekle godine unapređen u skladu sa razvojem i zahtevima tržišta, proizvođača, kao i krajnjih kupaca. Svi veliki i važni brendovi branše, preko 280 njih, bili su prisutni, a samim tim, mogli smo videti šta će najviše okupirati pažnju kupaca na italijanskom i svetskom tržišti u narednom periodu” - rekla je Simoneta Fajfer, menadžer sajma.

Na sajmu je izložen veliki broj proizvoda, što je posetiocima dalo i ideje kako da prošire i personalizuju asortiman proizvoda, kao i kako da stimulišu i zadrže kupce u ovoj našoj branši koja se konstantno menja i širi. Kreativni, dekorativni, IT i program igračaka su kategorije koje se u poslednje vreme najviše šire, što se pokazalo tačnim i u ovom izdanju Big Buyer-a. Zbog toga su organizatori dodali ove kategorije već ustaljenim - kancelarijskom, pisaćem i školskom priboru, a publika je ove promene prihvatila sa oduševljenjem.

Broj posetilaca u stalnom porastu

Posetioci igraju centralnu ulogu u organizaciji Big Buyer-a. Ove godine bilo ih je oko 7.000, što značajno prevazilazi brojke iz 2016. godine, naročito kada su u pitanju strani posetioci. Razlika u odnosu na protekle godine je i veći broj izlagača u sektoru igračaka, promo materijala, IT industrije,

kao i internet prodaje. Za ove kategorije proizvođača, Big Buyer osmislio je i implementirao brojne marketinške kampanje kako bi ohrabrio učešće kompanija iz ovog sektora.

Za Big Buyer 2018. organizatori najavljuju da će svi programi biti dodatno pojačani, kao i da će se nastaviti targetiranje posetilaca za svaku oblast koju sajam pokriva.

“Fokus će takođe biti i na inostranim posetiocima, kojih je ove godine bilo više nego ikada. Naročito smo zadovoljni odzivom kupaca iz zemalja Istočne Evrope, za koje se nadamo da će i u budućnosti u ovom broju posećivati naš događaj. Trudićemo se da Big Buyer bude što internacionalniji u narednim izdanjima”, rekla je Simoneta Fajfer.

Konferencije i radionice

Kako se na Big Buyer-u uvek stavlja akcenat na lično i poslovno usavršavanje, tako je i na ovom, dvadeset drugom izdanju, organizovan veliki broj radionica, konferencija i sastanaka, gde su teme gravitirale oko tekućih trendova u knjižarskom svetu. Evropska organizacija SOFEA održala je predavanje pod nazivom “Analitika i precizno merenje performansi vezanih za očuvanje životne sredine kancelarijskih prozvoda”. Takođe, mnoštvo ideja došlo je od Udruženja knjižara Italije, čiji su predstavnici održali predavanje na temu internet prodaje. Težište predavanja bilo je na novim pravilima prodaje, kao i jedinstvu novih i starih kanala trgovine. Praktično i interaktivno predavanje održao je predstavnik udruženja AssoVisual, koji je posetiocima objasnio kako najbolje izložiti robu i na taj način podići prodaju i zainteresovati kupce. I na kraju, Udruženje italijanskih maloprodajnih knjižarskih objekata, predstavilo je svoju aplikaciju specijalno namenjenu baš za male knjižare.

Festivalska atmosfera

Kako bi atmosfera na Big Buyer-u bila još spektakularnija, 22. novembra održana je dodela nagrada, kao i već ustaljena proslava. Nagrada "Top Design Award" dodeljena je Fellowes Leonardi, dok je nagrada "Premio Cultura d'Impresa" dodeljena proizvođačim kancelarijskog nameštaja Roberto Merigiola.

“Veliko bravo za ovogodišnje pobednike! Podignimo čaše za sve prošle, sadašnje i buduće uspehe!”, rekla je Marijela Nasi Fajfer.

Naredni sajam Big Buyer održaće se od 21. do 23. novembre 2018. godine. Ekipa Knjižara poziva sve zainteresovane da nam se pridruže u pohodu na Italiju!


Preuzeto iz časopisa "Knjižar"