www.udruzenjeknjizarasrbije.org.rs

Paperworld 2017.

Nakon sajma Paperworld 2017. "Knjižar" je objavio:

VRHUNSKI NIVO I IZUZETNA PONUDA

Najveći događaj knjižarske branše, sajam Paperworld, održan je od 28. do 31. januara na frankfurtškom sajmištu. Pod sloganom „Hello Tomorrow“, ovogodišnji Paperworld fokusirao se na budućnost i dao posetiocima uvid u trendove i tendencije za 2017. godinu. Kao i godinama unazad, ovaj sajam pratio je sve popularniji Creativeworld, namenjen art, kraft i hobi programu, Christmasworld, koji pokriva kategoriju prazničnih proizvoda, a ustaljenom triju sajmova, na zahtev kupaca, pridružen je još jedan, Floradecora - sajam cveća i bilja.

Paperworld je i ove godine privukao izuzetno veliki broj izlagača i posetilaca. Iako je statistički i dalje u blagom padu što se tiče broja izlagača, cifra od preko 1.500 proizvođača iz mnogobrojnih svetskih zemalja i dalje impresionira. Primetno je ponovno odsustvo najvećih nemačkih proizvođača, zbog čega je centralna hala 3.1. i ove godine bila zatvorena. Međutim, težište je preuzela hala 3.0  i svojom bogatom ponudom nadomestila izostanak popularnih nemačkih brendova, a u njoj, među najatraktivnijim i najboljim svetskim izlagačima nalazio i naš „Optimum“ iz Smederevske Palanke.

Srpski proizvođači i dalje su bez premca u regionu. Broj naših učesnika na Paperworld-u popeo se na osam, dok smo na kreativi prvi put imali dva predstavnika. Važno je naglasiti da naši proizvođači iz godine u godinu sve više napreduju, a atraktivni štandovi i vrhunska roba lako staju rame uz rame sa proizvođačima iz daleko bogatijih zemalja, poput Italije, Nemačke i Velike Britanije.

Velika promena na Paperworld-u, primetna već na samom ulazu u sajmište, jeste premeštanje azijskih izlagača iz skrajnute hale 10 u dva nivoa hale jedan, koja ranijih godina nije bila u upotrebi. Komentari su bili uglavnom pozitivni, jer su, sa brojem od preko šest stotina izlagača, azijski proizvođači ipak zavredili bolju poziciju na sajmu, međutim, bilo je i onih koji su na ovu izmenu reagovali negativno, komentarima da u sred Evrope ipak treba dati prednost evropskim izlagačima.

Creativeworld beleži rast od 15 procenata, i sa 350 izlagača iz 37 zemalja nastavlja sa velikom ekspanzijom. Art, kraft i hobi programu ove godine dodeljene su dve hale, a broj posetilaca bio je vidno veći nego na ostalim delovima sajma. Pored atraktivnih i interesantnih proizvoda, razlog tome može biti i u velikom broju radionica koje su proizvođači organizovali. Da se kreativa širi u svim pravcima pokazuje i apsolutni hit ovog dela sajma – štand za ručnu proizvodnju sapuna, koji je od organizatora dobio specijalnu nagradu za inovativnost. Takođe, velike nemačke kompanije, poput Štedlera i Fabera, iako su bojkotovale Paperworld, uzele su učešće na Creativeworld-u, što daje utisak da se težište celog događaja prebacuje na kreativu, koja polako postaje budućnost branše. Dve kompanije iz Srbije našle su svoje mesto na Creativeworld-u i prošle veoma zapaženo. Kompanija „Statovac“ iz Leskovca razvila je svoj Junior program tako da je zavredio sopstveni štand na kreativi, dok je somborski „Ars“ debitovao sa svojim slikarskim i dekupaž programom.

I ove godine, na sva četiri sajma održan je veliki broj radionica, seminara, konferencija, dodela nagrada. U centralnoj hali 3.0 održana je izložba „Kancelarija budućnosti“, gde je prikazano šta jedna moderna kancelarija treba da sadrži. Fokus izložbe bio je na sinergiji tela, uma i prostora, radi postizanja što veće produktivnosti bez stresa u kancelarijskom okruženju.

Šta nas čeka u narednoj godini

Trendovi za narednu sezonu prikazani su u foajeu između hala pet i šest. Zbog mogućnosti uvida u najaktuelnije dezene, dizajne, materijale, forme, ova platforma i dalje je jedna od najvažnijih i najatraktivnijih na sajmu. Posetiocima su, kao i prethodnih godina prikazana tri nadolazeća trenda. Prvi trend, Suitable Solutions, predstavlja multifunkcionalne i efikasne proizvode namenjene kancelarijskoj svakodnevici, gde fokus nije na izgledu i dizajnu, već na jednostavnosti, funkcionalnosti i lakoći za upotrebu, što bi trebalo da obezbedi veću produktivnost. Drugi trend - Curious Funfair prikazuje personalizovane proizvode, koji se mogu prilagoditi svakom korisniku lično, jer je u opštoj globalizaciji ipak bitno zadržati autentičnost. Poslednji, Solid Grade trend karakteriše vrhunska estetika i kvalitet proizvoda. Fokusirajući se na koncept trajnosti, ovaj trend naglašava važnost proizvodne metode i porekla artikala, što bi značilo da će i u ovoj godini primat imati skuplji proizvodi koji traju.

Od ostalih događaja na sajmu izdvaja se izložba Mr. & Mrs. Books Paper, namenjena prodavcima knjiga, ali i onima koji u svojim maloprodajama spajaju klasičnu knjižaru sa školskim i pisaćim priborom. Tema izložbe bila je upravo ova sinergija, kao i najbolji način aranžiranja i prezentovanja proizvoda, a sve u cilju privlačenja kupaca. Takođe, u hali 5.1 predstavljena je izložba orijentalne kulture, gde su kao pravo osveženje prikazani proizvodi koji kombinuju moderan i tradicionalan istočnjački dizajn.

Vrhunska organizacija

Frankfurtški sajam i dalje veoma pažljivo brine o svojim posetiocima i gostima. Ekipa našeg časopisa i ove godine je kao medijski partner bila brižljivo dočekana, i imala priliku da prisustvuje na svečanoj novinarskoj večeri sa menadžmentom Paperworld-a. Drugog dana održana je velika žurka za izlagače, čija je tema bila Divlji zapad, gde su balerine plesale popularni kan-kan, a uz izvanredan bend, veselilo se do sitnih noćnih časova.

Na kraju četvrtog dana, Paperworld ostavlja utisak nesalomivosti. Iako trpi mnogobrojne kritike zbog termina održavanja, uz komentare da je kraj januara ipak prekasno za proizvođače, zatim, drugi evropski sajmovi pokušavaju da preuzmu primat, nemački proizvođači ga udruženo bojkotuju, ovaj sajam dalje opstaje, i to čuvajući grandioznost i visok nivo koji mu je godinama svojstven. Kao zaključak, citiraćemo gospodina Gojkovića iz kompanije „Optimum“ koji je jednostavno rekao: „Frankfurt je Frankfurt“.


Pre sajma:

Praznik za knjižare

Najveći svetski sajam kancelarijskog i pisaćeg materijala Paperworld održaće se od 28. do 31. januara 2017. godine u Frankfurtu. Kao i uvek, uz Paperworld održaće se i sajam Creativeworld, fokusiran na hobi i "uradi sam" programe, kao i Christmasworld, čija je tema Božić ali i ostali verski praznici.

Predstojeći sajam pokušaće da odgovori na pitanja kako ćemo raditi u budućnosti i kako će naše kancelarije izgledati sutra. Od samog početka ovaj sajam kombinuje dve glavne grupacije proizvoda - komercijalni kancelarijski materijal, sa jedne strane, i pribor za pisanje i školske rekvizite, s druge strane.  Organizatori su za ovu godinu najavili novi izgled hala i novi pristup Paperworld trendovima i Trend Show-u.

Trendovi za 2017/18 pokazuju inovativna rešenja na radnom mestu budućnosti u okviru nove izložbe "Vizionarska kancelarija" i proboj u neistraženi  deo kancelarijskih trendova. Naredne godine na predstojećem sajmu u okviru Paperworld Plaza predstaviće se Udruženje nemačkih proizvođača (Verband der PBS-Markenindustrie).

U halama 3.0, 4.0 i 6.0, posetioci će moći videti kancelarijske mašine, opremu i nameštaj, kao i, kancelarijski papir, pribor za pisanje i crtanje i još mnogo toga. Širok spektar proizvoda pokriva sve segmente kancelarije budućnosti i može se naći samo  na ovom sajmu na skoro 40.000 kvadratnih metara izložbenog prostora.

- Posetiocima se  pruža mogućnost da otkriju nove proizvode i trendove koji čine kancelarijski posao efikasnijim, zdravijim i proaktivnijim -  kaže direktor Paperworld-a Michael Reichhold.

Kako bi upotpunili sajam u svim aspektima kancelarijskog materijala, u halama 5.1 i 6.1 će biti izložbeni prostor za  gift prozvode, pakovanja, kao i visoko kvalitetni pribor za pisanje, torbe. Pored svega ovoga posetioci će biti u prilici da se upoznaju sa orijentalnom kulturom i azijskim zanatskim proizvodima.

Paperworld je najvažniji svetski sajam knjižarske branše zbog svog uticaja na  tržište i nove trendove. Namenjen je onima koji  žele da uspešno pokrenu novu sezonu trgovanja, pristupe novim tržištima i pronađu nove klijente, kao i da obezbede sebi poziciju u konkurentnom okruženju, uz to upoznaju proizvođače i kupce iz celog sveta iz sektora kancelarijskog materijala i papirne industrije.

Prošlogodišnja statistika

Prema oficijelnim podacima, na prošlogodišnjem Paperworldu bilo je 1.608 izlagača iz 59 zemalja, i 36.733 posetilaca iz 139 zemalja. Najveći broj posetilaca su iz Evrope i Sjedinjenih američkih država, a trio sajmova beleži porast inostranih posetilaca za čak 62 odsto. Od toga sedam izlagača i 269 posetioca iz Srbije.